Välkommen till min värld

31 mars, 2009

Jag är Ipred, den intelligenta lagen...

På onsdag träder Ipred-lagen i kraft och då måste man ställa sig frågan huruvida det är slut med nedladdningen eller inte. Jag känner mig kluven. Inte för att jag har några moraliska betänkligheter gällande nedladdning av filmer och tv-serier. Fuck them. Så lyder mitt motto och då syftar jag på alla giriga mediakonglomerat som fortfarande lever i den villfarelsen att de ska tjäna hutlösa summor på sina filmer och tv-serier. För att inte tala om de löner de anser att sina stjärnor är värda. De är rent löjeväckande att en person ska tjäna 100 miljoner kronor på att spela in en film, den inställningen saknar helt verklighetsförankring. Lite på samma sätt som att Let's dance - Magnus blir mottagen av tusentals personer på torget i sin hemby för att han vunnit en låtsastävling i tv, enbart på grund av att han är stor och egentligen inte ska kunna dansa. Något som han i realiteten inte heller kan, men han har ju försökt så rackarns bra.

Så av den anledningen tänker jag inte sluta ladda ner. Den moraliska, alltså. Det är mer känslan av hur fruktansvärt eländigt det hade känts att vara den första som åker dit och få agera avskräckande exempel med ett skadestånd i miljonklassen kastat i ansiktet. Det är den känslan som gör att jag funderar på att om inte sluta ladda ner, så i alla fall ta en paus. 

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se

Portfolio

Portfolio
Några av mina bilder i ordnad form

Bloggintresserade