Välkommen till min värld

28 mars, 2009

Robinsonare myser framför brasan

Robinson, eller Expedition Robinson, som vi säger, vi som är födda innan 1995, är tillbaka i stor stil. Flashigt värre, hungrigt ännu värre och värst är Linda Isacsson. Men det är inte där problemet ligger, nej, problemet ligger i att nu ska det skapas "kändisar" av uppmärksamhetstörstande idioter som är nere med självsvält. Jag höll på att svälja snusen när jag öppnade veckans Klick! och fick se två Robinsonare sitta och kramas framför en brasa. Detta är alltså två personer som sammantaget synts på tv under lika lång tid som ett genomsnittligt reklamavbrott. Och varav den ena Robinsonaren blev utröstad i första avsnittet, direkt, utan något som helst rimligt tvivel blev han utröstad men trots detta ska han och hans löve bli kändisar. 

Jag hade inte gillat det men jag hade accepterat om Klick! gjort ett hemma-hos-reportage av en finalisterna, någon som bevisligen var duktig på att inte äta och konspirera mot och med sina "kamrater". Men nu, en av allt att döma oduglig Robinsonare och dennes tjej som bara gick runt i träsket och var tveksamt smal (redan innan svälten en hunnit börja), nu ska alltså dessa två bli "kändisar".

Att vara kändis på 2000-talet är som att vara ökänd på 1900-talet.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se

Portfolio

Portfolio
Några av mina bilder i ordnad form

Bloggintresserade