Välkommen till min värld

11 december, 2008

Att skrika sig hes i ett tomt rum

Det här med att blogga är gravt överskattat. I teorin verkar det som en bra idé, man får chansen att uttrycka sin åsikt helt utan restriktioner. Eller, det är ju inte helt sant, man måste fortfarande hålla sig inom lagens ramar. Men ändå, man kan skriva i stort vad som helst om precis vad som helst. Men inte en jävel bryr sig, och det med rätta. För frågar ni mig är det gissningsvis en procent av alla världens bloggar som är läsvärda. Resterande 99 procent är rent skit, skrivna av idioter om idiotiska saker. Och på grund av att bloggen är ett så löst och okontrollerat medium har tyvärr kvalitén på bloggarna inget att göra med dess popularitet. Tvärtom tycks avsaknaden av korrekt grammatik, bra värderingar, humor och självdistans vara något av ett krav för att en blogg ska bli populär. Vilket är synd.

Om någon människa någon gång skulle läsa vad jag nyss skrivit, vill jag bara säga; detta inlägg har inget med bitterhet eller avund att göra. Det är bara min kommentar gällande ett av vår samtids största fenomen. 

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se

Portfolio

Portfolio
Några av mina bilder i ordnad form

Bloggintresserade