Välkommen till min värld

12 december, 2008

Jag vill ha en D3:a

Jag har en Nikon D80, inköpt förra sommaren i Singapore till en hyfsad penning. D80:n är min första systemkamera och i början älskade jag den. Jag älskade den som om den vore ett husdjur för alla bilder blev ju så bra. Jag kommer i håg att jag tänkte att denna kamera kommer jag aldrig att tröttna på. Men i samband med mitt systemkamerainköp accelererade mitt fotointresse och jag började läsa alla kameratidningar som finns. Mina vyer vidgades och begrepp som "fullformat" och "brus vid höga ISO-tal" fanns plötsligt i min kunskapsbank. Och eftersom att jag är en människa började jag snart åtrå vad jag inte hade. Jag började titta över mina finanser, räkna och drömma om en kamera som skulle uppfylla alla min krav. 
NIKON D3 heter mina drömmars mål.
Hade detta varit en modeblogg hade cravings varit ett lämpligt ord att använda för att beskriva min åtrå efter denna underbara kamera. Jag vill ha den. Jag måste ha den. Jag behöver den.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se

Portfolio

Portfolio
Några av mina bilder i ordnad form

Bloggintresserade