Välkommen till min värld

10 december, 2008

Drömmen om en perfekt dag

Vissa dagar går allt som det ska, inget motstånd någonstans och helt plötsligt är det kväll. Man kanske sätter sig vid datorn, okynnessurfar en stund för att kolla vad som är nytt. Internet är snabbt och datorn är på sitt allra bästa humör, inga sega uppdateringar eller varningar om att du är på väg att krascha. Livet känns fantastiskt. 
Det är vid sådana tillfällen man måste inta högsta beredskap, för en hel dag utan ett enda bakslag är väl omöjligt? 

Jag vet ju svårigheten att lyckas med en perfekt dag, men jag kände ändå att i dag, är kanske dagen då allt går min väg. Hahaha, vilken idiot jag kan vara. För vad händer när jag surfar in på aftonbladet.se? Jo, jag möts av nyheten att Operah Winfrey har gått upp i vikt. Och i just det ögonblicket är min dag förstörd, inget känns längre möjligt, livet känns som enda lång väntan på döden och min tilltro till mänskligheten som ras är för evigt försvunnen.

Att Oprah Winfreys vikt anses vara en nyhet är fel på så många nivåer att jag blir alldeles vimmelkantig när jag tänker på det. Damn you Aftonbladet för att sprida sådana icke-nyheter och damn you Oprah Winfrey för din dåliga disciplin. 


Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se

Portfolio

Portfolio
Några av mina bilder i ordnad form

Bloggintresserade