Välkommen till min värld

31 juli, 2009

Begagnad luft

Jag fick panik, det ska jag villigt erkänna. Jag låg och sov mittemellan en människa och hund. Både människan och hunden hade sina munnar riktade mot mig vilket gjorde att jag bara fick begagnad luft att andas. Jag vaknade med ett ryck, blev så där nattarg som jag kan bli (nattilska, är det ett utbrett mänskligt beteende eller är det specifikt för mig?) och puttade undan hunden, armbågade människan i ryggen och störtade ut ur husvagnen, ut i den mörka natten. Ja, vi sover just nu i en husvagn som står parkerad utanför ett hus. Jag stod i nattkylan och lät mig kylas ned samtidigt som jag fyllde luften med första klassen luft; ren, kall och fräsch, alltså inte någon annans utandningsluft.

Ja, sen var det inte så mycket mer med det. Jag gick in husvagnen, puttade återigen undan hunden som nu hade snott min plats, pussade människan på axeln och la mig för att sova. Sedan somnade jag och sov gott tills dess att jag vaknade igen, med panik, igen, på grund av att jag inte fick någon luft. Jag blev arg och puttade und.....

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se

Portfolio

Portfolio
Några av mina bilder i ordnad form

Bloggintresserade