Välkommen till min värld

21 juli, 2009

Mördarsniglar

Mycket mördarsniglar ute nu för tiden. Dessa skurkaktiga varelser som väcker sådant hat bland trädgårdsälskarna att den mest blödiga person utan ångest eller tvivel gladeligen klipper av dem på mitten med kökssaxen. Jag tycker mest att namnet är roligt. Mördarsnigel. Vi har alltså att göra med en liten långsamtkrypande slemhög som är så farlig att den mördar. Oklart vad den mördar, men jag är tämligen säker på att det ännu så länge inte rapporterats om någon människa som strukit med i en mördarsnigelattack. Och av just den anledningen undrar om detta lilla salladsätande kryp verkligen förtjänar ett så ondskefullt epitet som mördarsnigel?

Jag tycker faktiskt att det känns överdrivet att kalla en snigel för en mördarsnigel. Sniglar måste väl vara ett av jordens frommaste djur, överträffade i sin fromhet av endast marsvin och gråsuggor. Mördarhajar, mördarlejon, mördarbjörnar - ja visst, det köper jag för det är djur som kan mörda en människa. Det kan inte en liten brun snigel. Ja, ja, roligt är det i fall. Mördarsnigel.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se

Portfolio

Portfolio
Några av mina bilder i ordnad form

Bloggintresserade