Välkommen till min värld

23 juli, 2009

Spring inte Keanu, spring inte

Keanu Reeves. Där har vi en kille som har en väldigt distinkt springstil. Somliga skulle säkert säga att han ser otillräknelig när han börjar att springa. Jag nöjer mig med att säga att han har en distinkt stil. Oavsett vad man väljer att kalla hans stil, skulle man lätt kunna tro att de filmregissörer den gode Keanu jobbar med hade uppmärksammat hans distinkta springstil och helt enkelt kommit till slutsatsen att den grabben bör inte springa i helbild.

Anledningen till att jag funderade kring Keanus sätt att springa är att jag såg en trailer på TV3 för en film med Keanu häromdagen. Trailern var uppskattningsvis en minut lång men ändå hann de med ett klipp på en löpande Keanu. Det slog mig då att Keanu springer alltid i alla filmer han är med. Matrix-filmerna - springer, Speed - springer, Johnny Mnemonic - springer, Point Break - springer, de är dessa filmer jag kommer att tänka på men jag ju inte sett alla filmer Keanu har gjort. Hade jag gjort en empirisk studie och granskat alla hans filmer är jag helt säker på att han springer i även dem.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se

Portfolio

Portfolio
Några av mina bilder i ordnad form

Bloggintresserade