Välkommen till min värld

22 juli, 2009

Johan Falk-regissör med särskilt pinsamma uttalanden

Anders Nilsson heter mannen som skrivit manus till och regisserat den, så som jag uppfattar det, helt värdelösa filmen "Johan Falk - gruppen för särskilda insatser". Han går nu ut i fullfjädrat mediakrig med SF och anklagar dem för att hans, vad det verkar katastrofalt dåliga, film floppar. Den här totala avsaknaden av självrannsakan och ovilja att ta ansvar retar mig. Rent principiellt har han kanske en poäng då han säger att SF väljer amerikanske filmer framför svenska filmer. Men att beskylla SF för att hans film floppar är bara dumt. Filmen har fått ordentlig med reklamutrymme och hade den varit bra hade publiken sett den även om den bara visas en gång per kväll.

Och funderar man lite längre på det här så förstår jag SF, för de svenska filmer som är bättre än en medelmåttig hollywoodproduktion är lätträknade och lika sällsynta som en svensk sommar med fint väder.

Titeln då, "Johan Falk - gruppen för särskilda insatser". Jag menar, en bruksanvisning framstår ju som mer spännande och kreativ i jämförelse.



Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se

Portfolio

Portfolio
Några av mina bilder i ordnad form

Bloggintresserade