Välkommen till min värld

21 juli, 2009

Memento på en reklamkanal är inte optimalt

Memento är en mina absoluta favoritfilmer, även om jag i min ungdom fick den förstörd på grund av att TV1000 visade alla sina filmer så många gånger det bara var möjligt under de månader de hade rättigheterna för dem. Men det är många år sedan och nu såg jag den igen i helgen på TV3.

Den håller än, det är bara att konstatera. Men att se en så intrikat film som Memento på en kommersiell tv-kanal är inte lätt. De ständigt återkommande reklampauserna fick mig att hela tiden tappa tråden. Tillslut satt jag i soffan och kände mig som filmens huvudperson. Faktum är att jag blev allvarligt orolig för mitt eget närminnes välmående. Det kändes som om jag blev lite dummare för varje reklampaus. Efter den sista reklampausen kom jag knappt i håg vilken film det var jag tittade på och än mindre vad Lenny höll på med. Det var en riktig kamp, en mental kamp med mitt eget minne. Jag fick koncentrera mig djup, hårt och länge för att lyckas få ihop storylinen i huvudet efter filmens slut.

Men det gick, och det är en i sanningen fantastisk film. Så sjuk smart gjord, så bra skådespeleri och så bra story.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se

Portfolio

Portfolio
Några av mina bilder i ordnad form

Bloggintresserade