Välkommen till min värld

27 maj, 2009

Bevis #3 på att folk är idioter

Robinson-Erik var på besök i Stockholm, lämnade datorn i bilden och när han kom tillbaka efter en timme var rutan krossad och datorn borta. Han blev arg och sparkade nästan sönder foten mot ett träd. Hans egna ord, inte mina. Han hade nämligen bilder i datorn som avslöjar vem som vinner årets Robinson. Erik är orolig och TV4 är oroliga. Martin Nygren, exekutiv producent för Robinson säger så här till Aftonbladet:
– Det skulle vara jättetråkigt om bilderna kom ut. Speciellt för våra tittare som har följt serien. Hela historien är jäkligt olycklig. En smålänning i stora staden som inte förstår att man inte ska lägga laptopen i bilens baksäte, säger han. 

Jag tycker att den sista meningen av hans uttalande på ett klart och tydligt sätt illustrerar varför det i vårt avlånga land finns en aversion mot Stockholmare. Jag säger inte att det var särskilt begåvat av Erik att lämna datorn synlig i bilen, men Eriks dumhet bleknar snabbt i jämförelse med Martin Nygrens kommentars som fullkomligen dryper av översittarfasoner. Så därför får Martin Nygren i dag iklädda sig rollen som bevis #3 på att folk är idioter. Grattis till dig, Martin Nygren.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se

Portfolio

Portfolio
Några av mina bilder i ordnad form

Bloggintresserade