Välkommen till min värld

06 maj, 2009

Det är en sån dag

Jag kan inte komma på en enda vettig sak att skriva. Egentligen har jag inte tid att skriva något här för jag har så satans mycket andra saker jag måste skriva. Men det går inte, totalt slut i hjärnan. Slut på formuleringar, slut på idéer, slut på allt. Det här skriver jag egentligen bara för att komma i gång, försöka tvinga hjärnan att vakna till. Men har du läst hit märker du ju att jag uppenbarligen inte har lyckats. Det är dött i dag. Jag försöka göra något annat.

Nyss öppnade jag en ny flik i min webbläsare. Surfade runt lite på interwebben och kollade bilder och andra bloggar. Det gav ingenting förutom att jag nu har en halvtimme mindre på mig att skriva det jag ska skriva. Jävligt onödigt, kan jag tycka så här med facit i hand. Det hade varit bättre om jag hade spenderat den halvtimmen på att börja skriva det jag ska. Jajaja, läste lite Twitterinlägg också. Jag blir mer och mer övertygad om att Twitter är helt meningslöst, faktiskt till och med mer meningslöst än Facebook. Tog en snus. 

Nej, jag vet inte. Jag stör mig otroligt mycket på att jag glömmer småord såsom att, det, han, hon och så vidare. Det är enerverande, måste alltid läsa om allt jag skriver så sjukt noggrant, för snabbläser jag så fyller hjärnan i de ord som jag missat. Det är skumt, jag läser texten och märker inte att det saknas typ 20 ord för hjärnan tror att den gör mig en tjänst och lurar mig till att tro att orden faktiskt står där. Det regnar i dag.

"Vakna med The Vocie" på kanal 5 är ett tillhåll för obegåvade människor. Sannerligen. Underhållningen ligger i att de är så fantastiskt tråkiga och förutsägbara, deras oförmåga att berätta en anekdot, deras ofta extremt fördomsfulla intervjufrågor, deras oförmåga till någon form av analytiskt tänkande. Jag fortsätta länge att rabbla deras svagheter men jag stannar där. Lost däremot, ja jävlar vilken kvalitetsserie. Häpnadsväckande. Jag ångrar lite att jag sett alla avsnitt för det hade varit grymt att köpt boxen sen när serien är slut och kollat alla säsonger i rad. Ojojoj, jag tror aldrig man hade kunnat kolla på några andra tv-program efter en sådan upplevelse. 

Nu börjar jag vakna till, lite i alla fall. Kanske ska börja göra det jag ska. Nu vaknar hunden. Satan, då måste han pissa. Ut i regnet och kylan.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se

Portfolio

Portfolio
Några av mina bilder i ordnad form

Bloggintresserade