Välkommen till min värld

10 oktober, 2009

Finansiera studier genom i prostitution, i Sverige!!!

Fredrick Federley går, som den uppmärksamhetstörstande kappvändare han är, ut och säger att "låt folk köpa sex". Uhhh, kontroversiellt, eller? Jag vet inte, är det inte just det som sker i detta nu? De som vill köpa sex köper väl sex oavsett om det är lagligt eller inte, så uppfattar jag situationen i alla fall. Men, det är inte det som är grejen här. Nej, Federley bygger hela sitt resonemang på argumentet att han hade en kompis som finansierade sina studier på universitet genom att prostituera sig.

Om vi för bara en sekund stannar upp och analyserar vad som sägs här. "Finansierade sina studier" säger han. Hmm, säger jag, för är det inte som så att det är gratis att studera på ett svenskt universitet - jo, det är det. Gratis. Så varför Federleys kompis valde att prostituera sig kan man bara spekulera i men inte gjorde han det för att finansiera sina studier i alla fall. Kanske att han valde att prostituera sig för att finansiera sina levnadskostnader men det framstår ju också som lite väl drastiskt när vi i Sverige har en institution vid namn CSN. Så egentligen återstår det bara två potentiella anledningar till varför denna vän till Federley prostituerade sig - kåthet och/eller snålhet, han kanske helt enkelt inte orkade med att ha ett stort studielån flåsandes i nacken.

Men frukta inte, Federleys kompis har inte tagit någon som helst skada från sin tid som prostituerad. Nej då, det verkar snarare vara tvärtom: "[...] i dag är han företagsekonom och mår hur bra som helst.", säger Federley till Aftonbladet.  


Jag tror verkligen att han är något på spåren här Federley. För om EN människa som har varit prostituerad går vidare till att jobba som företagsekonom, ja då kan det helt enkelt inte finnas några som helst nackdelar med legaliserad prostitution. 

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se

Portfolio

Portfolio
Några av mina bilder i ordnad form

Bloggintresserade