Välkommen till min värld

18 augusti, 2009

Är det verkligen ett informationssamhälle vi lever i?

Jag såg en sak i Metro som återigen fick mig att hänföras över att folk fortfarande, i dessa informationstillgängliga tider, skriver in till tidningarna med frågor. Varje gång jag läser en söndagsbilaga möts jag av folk som oroligt frågar sexologerna om det är normalt med vita prickar på snoppen eller om det är normalt att ett bröst är större än det andra. Har folk inte internet i den utsträckning som jag tror? Eller är vad är det frågan om?

Sen är ju sexfrågorna lite speciella i sig, för alla frågor har redan frågats och besvarats åttahundratrettiotvå gånger om. Alla som har läst tidningar i mer än två år hade kunnat ta anställning som sexolog på vilken tidning som helst utan att någon hade märkt någon som helst skillnad. Jag känner här att jag håller på att tappa tråden för nu skulle jag vilja skriva lite om Olle Waller - fråga-Olle med hela svenska folket. Men det ska jag inte göra utan jag nöjer mig med att säga att jag har aldrig sett ett program där hans närvaro tillfört någonting till programmet i fråga.

För det jag egentligen skulle komma till var frågan som någon hade skickat in till Metro. En levande människa i Sverige har tagit sig tiden att skriva in till Metro och undra när och om "Hem till gården" ska börja visas igen. "Hem till gården". Det är helt magiskt. Vad är det för människa som döljer sig bakom den frågan? Jag spricker av nyfikenhet.

Alldeles uppenbarligen är det ju en människa som är på gränsen till informationssökningshandikappad och med en fäbless för dålig tv. Men sedan? Det är så sinnesblåsande att jag inte ens kan spekulera. Och jo, "Hem till gården" ska börjas sändas igen.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se

Portfolio

Portfolio
Några av mina bilder i ordnad form

Bloggintresserade