Välkommen till min värld

26 augusti, 2009

En fästing i filmbolagens giriga ljumskar

The Pirate Bay är lite som en fästing. De lever på andras egendom och trots att de blir upptäckta, bortdragna och utslängda är det ingen som lyckas klämma till dem så pass hårt att de krossas.

Inte för att jag har något emot TPB eller vad de gör, snarare är det väl tvärtom då deras verksamhet framtvingar en snabbare utveckling i fråga om distribution av film och musik och förhoppningsvis ett ifrågasättande av stjärnornas fantasilöner som vi, konsumenterna, får stå för. Men liknelsen bara slog mig och jag tycker att den är rätt träffande.

Fästingar däremot, de hatar jag med passion och intensitet. De är avskyvärda små djur som inte förtjänar något annat än det allra värsta.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se

Portfolio

Portfolio
Några av mina bilder i ordnad form

Bloggintresserade