Välkommen till min värld

10 augusti, 2009

L.A gigolo - ett dåligt skämt

Jag ser till min förvåning att Ashton Kutchers nya film "Spread", eller som den så fint heter på svenska, "L.A gigolo", har fått idel treor i betyg. Haha, säger jag. Jag såg filmen i torsdags men eftersom den inte visas i Jönköping skrev jag aldrig någon recension på den. Men hade jag gjort det hade den fått en svag etta i betyg eftersom att det är mycket dålig film. Mr Kutchers skådespelarinsats är i paritet med vilken åttaårings insats i vilken pjäs som helst på vilken lågstadieskola som helst. Men det värsta är inte att han är dålig, det värsta är sättet på vilket han valt att spela sin karaktär. Att det många gånger är så pinsamt att titta på, att jag hellre hade tittat på "Showgirls" tillsammans med hela min släkt är en underdrift.

Jag vet fortfarande inte om filmen är menad att vara ironisk eller om den, så att säga, är på riktigt. Att Ashton gör till sin berättarröst i syfte att det ska låta töntigt och inte som jag befarar - i syfte att det ska vara coolt. Det vet jag inte, men tyvärr tror jag att han gör för att låta cool.

Den är faktiskt så töntig den här filmen att de mycket grafiska och välkoreograferade sexscenerna bara känns komiska. Det blir inte sexigt eller utmanande, det blir istället asexuelllt som en friidrottstävling - vm i sportknull, typ.

Så mitt tips är: se inte "L.A gigolo", gör inte det. Titta på "Baksmällan" i stället. En i mitt tycke legendariskt rolig komedi.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se

Portfolio

Portfolio
Några av mina bilder i ordnad form

Bloggintresserade