Välkommen till min värld

28 april, 2009

HDR-bilder är för fotografi vad silvermaskar är för böcker

Första gången jag såg en HDR-bild tappade jag hakan. Andra gången jag såg en HDR-bild tappade jag hakan. Hundrade gången jag såg en HDR-bild började det kännas jobbigt. Tusende gången jag såg en HDR-bild spydde jag upp magsäcken genom näsan. 

Jag längtar till den dagen HDR-bilder är så uttjatade att inte någon ids se en enda till. Vi är inte riktigt där ännu. Man måste se sin andel HDR-bilder innan man tröttnar på dem och ännu så länge finns det alldeles för många som ännu inte fyllt sin kvot. Så vi kommer nog att få dras med dem i alla fall ett år till. Men förhoppningsvis börjar HDR-bilderna så sakteligen försvinna under sommaren för att vara helt borta lagom till julafton. Så kan vi alla gå in i 2010 och känna oss färdiga med HDR-bilder. 

Vi kan sitta och diskutera och vara nostalgiska: "Kommer du ihåg HDR-bilderna?". "Ja jäkla vad snyggt det var. Ett tag. Och shit vad man tröttnade på dem, tillslut kunde jag inte se en HDR-bild utan att spy upp magen genom näsan". "Ja jag vet. Vilka tider alltså. Skönt att vi slipper se dem nu". "Ja, verkligen"

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se

Portfolio

Portfolio
Några av mina bilder i ordnad form

Bloggintresserade