Välkommen till min värld

09 april, 2009

Missade bilder

Satan alltså. Jag måste börja våga ta alla bilder jag vill ta. Jag måste börja fråga folk om jag får ta en bild på dem. Jag måste det. Varje gång jag är ute med kameran missar jag minst en potentiellt bra bild för att jag inte vågar, varken fråga eller smygfota. Istället går jag muttrande förbi och ger mig själv en mental utskällning.

Det som gör det hela extra störande är att för varje icke-tagen bild tror jag att jag missat världens bästa bild. Så är det ju inte, men bara för att inte tagit bilden inbillar jag mig att just den bilden hade blivit världens bästa bild, om jag bara hade vågat.

Eller så kanske jag får köpa ett teleobjektiv, köra paparazzostyle. Nej, det är inget alternativ. Teleobjektiv är för fegisar och naturfotografer. Det enda som gäller är att börja våga. Vad kan hända? Jag får ett nej, om jag frågar eller några arga blickar om jag tar bilden utan tillstånd. 

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se

Portfolio

Portfolio
Några av mina bilder i ordnad form

Bloggintresserade