Välkommen till min värld

02 april, 2009

Mobbning

Var ute och gick med Dexter. Två småtjejer kom fram och frågade om de fick klappa honom. Javisst, sa jag, och de satte i gång att, under en nästan obehaglig tystnad, maniskt klappa Dexter. Han njöt och så gjorde de.
Helt plötsligt kom en ett gäng cyklande förbi, eller gäng och gäng, två killar och en tjej som måste varit några år äldre. De tittade på tjejerna som fortfarande klappade Dexter. Då frågade den äldre tjejen en av småtjejerna om hon hade kammat sig i dag. Ja, sa den lilla tjejen. Bra, sa den äldre tjejen samtidigt som hon kvävde ett skratt. Sen cyklade hon i väg. Den lilla tjejen stod kvar och tittade efter "gänget" samtidigt som hon stod och drog i håret med sin ena hand. Jag såg i hennes ögon hur ont det gjorde i hennes lilla hjärta. 
Det var sorgligt att se. Jag ångrar att jag inte sa någonting till den äldre tjejen. Det gör jag.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se

Portfolio

Portfolio
Några av mina bilder i ordnad form

Bloggintresserade