Välkommen till min värld

15 april, 2009

P Diddy ger icke-coolheten ett ansikte

Jag kommer ihåg när jag såg Fight Club för första gången. Det gör jag inte bara för att det är den bästa film jag sett utan också för hur cool Brad Pitt var i rollen som Tyler Durden. Han ägde verkligen den rollen och hans coolhet var så trovärdig och kändes så äkta att han omdefinierade både sin karriär och omvärldens syn på coolhet. 

Jag skulle vilja säga att en persons coolhet helt och hållet sitter i kroppen, alltså sättet personen i fråga rör och för sig på. Anledningen till att jag tänkte på det här var att såg P Diddy i någon kanal på något program. Och oj, vad han inte är cool. Det finns antagligen bara två eller personer i hela världen som anstränger sig mer än P Diddy för att framstå som cool, men ändå klarar han inte av det. Han är rent löjeväckande. Hans kroppsspråk är så ocoolt att det gör ont att titta på. 

P Diddy är alltså en man som inte kan vara cool. Han bara kan inte. Han kan inte föra sin kropp så att det ser bra ut och det beror på att han har lite för långa ben och en lite för kort överkropp, samtidigt som han är alldeles för yvig och oprecis i sina kroppsrörelser. Jag tycker faktiskt synd om honom eftersom att han så väldigt, väldigt, väldigt gärna vill vara cool. Det är alltid tråkigt når någon vill så mycket trots att de verkligen inte kan. Sen att han är rent värdelös på att dansa och rappa gör ju det hela ännu mer sorgligt. 

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se

Portfolio

Portfolio
Några av mina bilder i ordnad form

Bloggintresserade