Välkommen till min värld

12 september, 2009

Brev till Swedish Match

Hej, käraste drönare på Swedish Matchs kundserviceavdelning

Jag har ett spörsmål gällande byte av er produkt om den är av otillräcklig kvalitet. Tillåt mig att utveckla:

Eftersom ni säljer General Portion både som white och original antar jag att originalpåsarna ska vara blöta och lite mörkare i färgen än påsarna i en whitedosa, korrekt?

Jag personligen tycker att det är fint av er att tillhandahålla ett sådant utbud för era konsumenter. Men genom att ni gör denna distinktion mellan original och white förväntar jag mig som konsument att det även i realiteten ska vara skillnad på en dosa white och original.

Jag själv snusar original. Jag vill att det ska vara blött och rinnigt, det lyfter fram smaken på ett sätt som bara en whiteportion kan drömma om.

Därför blir jag alltid lika besviken när jag köper en dosa General Portion och det visar sig att portionssnusarna i min originaldosa är vita likt snusarna i en whitedosa. Det händer mer ofta än sällan men inte minskar min besvikelse för det. Jag hoppas ju nämligen alltid på snusarna ska vara blöta och rinniga, men eftersom hoppet är det sista som överger människan blir följaktligen min besvikelse lika stor varje gång dessa vita torra ursäkter till portionssnus ligger där i dosan och hånar mig med sin torrhet.

Så jag, i egenskap av konsument, måste väl ha rätt att gå tillbaka in i affären och kräva pengarna tillbaka eller åtminstone att få byta dosa eftersom snusarna inte lever upp till det som förväntas?

Om jag till exempel står i en elektronikaffär och väljer mellan att köpa en dator med 300 gb hårddisk och en med 800gb hårddisk, bestämmer mig för den med 800gb, köper den och märker sedan att det endast var 300gb hårddisk. Då har jag ju rätt att byta den mot den datorn jag egentligen var ute efter eller att i ren ilska över affärens inkompetens, häva köpet.

Med ovanstående tankeexempel hoppas jag att ni får förståelse för mitt logiska resonemang gällande min rätt att kunna köpa en dosa med snus som ska vara på det sätt som förväntas. Och min rätt till att byta undermåliga produkter.

Inväntar med iver ett svar
//Johan Lind

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se

Portfolio

Portfolio
Några av mina bilder i ordnad form

Bloggintresserade

Bloggarkiv