Välkommen till min värld

17 september, 2009

Vad är det? Ett flygande får? Nej, det är en fiskmås av gigantiska proportioner. Arrghhg...

För guds skull är det ingen annan än jag som ser varningssignalerna, som ser åt vilket håll det barkar?! Jag syftar förstås på de urbaniserade fiskmåsarna som växer sig större och större för var dag som går. Vår kasserade mat fungerar som växttillskott för dessa åbäken, de växer ohämmat och okontrollerat på ett aldrig tidigare skådat sätt. I dag till exempel, jag såg en fiskmåsunge som var lika stor som tre normalastora människohuvuden, den såg ut att väga tio kilo den jävla bjässen. Det är evolution i sitt esse mitt framför våra näsor. Men ingen gör någonting och ingen uppmärksammar de enorma problem dessa överdimensionerade gaphalsar kommer att vålla oss. Jag är nämligen fullt övertygad om att inom en snar framtid kommer vi i stadskärnor att se fiskmåsar med samma vingbredd som en albatross. Det kommer förstås att innebära en massa problem för oss människor.

Inga barn under fem år kommer att kunna vistas i städerna utan att vara fastspända i en storvuxen målsman, detta på grund av risken för att kidnappas av en mindre nogräknad fiskmås. Gillar du att dricka en latte och äta en fralla på en uteservering medan solens varma strålar masserar din själ och smeker ditt ansikte? Ha, det är bara att glömma det. Uteserveringarna är förstås det första som kommer att drabbas av dessa naturens monster. De kommer att attackera alla fikare likt JAS-plan, det vill säga - okontrollerat, deras gigantiska vingar kommer att viftas med sådan frenesi att huvud kommer att slås av från de chockade fikarnas kroppar. Fågelskitar stora som kullerstenar kommer att regna ner från himlen och massakrera allt och alla sin väg.

Det här är bara de första och mest uppenbara problemen. I förlängningen kommer de muterade fiskmåsarnas invasion att innebära slutet för handeln så som vi känner den. Ingen kommer att kunna gå i affärer, ingen kommer att kunna ta en after work-öl på fredagskvällen. Allt shopping måste ske via internet och mataffärerna måste flytta under jord för att undvika att stormas av de hungriga monsterna.

Jag skulle uppskatta att vi har ungefär tre år på oss att stoppa tillväxten för fiskmåsarna. Görs inget innan dess kommer evolutionen vara för långt gången och därför oundviklig. Hur vi ska lösa problemet vet jag inte men ett första steg hade varit att aldrig slänga mat på ett sådant sätt att måsarna kommer åt den. Ett annat sätt, lite mer drastiskt men antagligen mycket effektivare är att införa skottpengar på dem. En dödad innerstadsfiskmås skulle till exempel inbringa 100 kronor, 10 stycken 1000 kronor och så vidare. Det här förstås bara förslag från min sida, men inte desto mindre kvarstår faktum - något måste göras innan våra städer förvandlas till gigantiska fågelbon till bredden fyllda med bevingade monster.  

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se

Portfolio

Portfolio
Några av mina bilder i ordnad form

Bloggintresserade

Bloggarkiv