Välkommen till min värld

01 september, 2009

Ordvitsande frisörer det slutgiltiga beviset på att vampyrer faktiskt existerar?

Alla ägare av frisörsalonger är sjuka människor, mycket sjuka människor, rent av. Deras behov att begagna sig av ordvitsar verkar vara så starkt att en person som ogillar ordvitsar kan aldrig, under några omständigheter, öppna sin egen frisörsalong. Det kan inte ha undgått någon läskunnig svensk att frisörer är ett skrå med vilket ordvitsandet går hand i hand med flinka fingrar och viljan att försöka tillfredsställa diffust uttryckta önskemål. För missnöjda kunder hör en frisörsalong till på samma sätt som korv gör med bröd.
  • Saxess
  • Hairligt
Två av mina favoriter. Men anledningen till att jag tänkte på det här var att jag just nu är mitt inne i ett "True Blood"-maraton. En fantastiskt tv-serie som jag har skjutit framför mig och inte börjat titta på förrän nu. I "True Blood" har vampyrerna kommit ut ur sina kistor. Även det en ordvits som inte fungerar lika bra på svenska som på engelska: coming out of the closet - coming out of the coffin, kommit ut ur garderoben - kommit ut ur kistan. Men men, i alla fall, i "True Blood" finns det en bar där vampyrerna hänger och dricker blod på flaska. Baren heter "Fangtasia", en ordvits så dålig som någon, men det intressanta är att baren heter så för att de flesta vampyrer är flera hundra år gamla och förr i tiden var ordvitsar vad ironi är idag.

Så kanske är inte alla frisörsalongsägare sjuka människor med en perverterad fäbless för dåliga ordvitsar? Kanske är det så att vampyrer faktiskt finns och att en frisörsalong råkar vara den perfekta fronten för en ljusskygg (förlåt) vampyr? Jag är inte säker på att jag vill veta, men om jag har rätt så känns de femhundra kronorna jag spenderade på en hårtrimmer som en väldigt prisvärd investering.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se

Portfolio

Portfolio
Några av mina bilder i ordnad form

Bloggintresserade

Bloggarkiv