Välkommen till min värld

15 september, 2009

Ta bort monstret från min TV

Med en sambo som föredrar tv-program av den allra lägsta sorten blir jag allt som oftast tvungen att se program som får mig att må dåligt och förbanna världen vi lever i. Jag har till exempel sett fler avsnitt av "Hoogan knows best" än vad som kan räknas som uthärdligt. Så redan när jag såg den första trailern för TV3:s nya realityshow, "Svenska Hollywoodfruar", visste jag att mitt öde var beseglat. Och redan av trailern kunde jag förutspå att jag skulle att komma att påverkas på värsta tänkbara sätt av detta tv-program som i mina ögon belyser så många av de felaktigheter som finns inbyggda i mänskligheten. I går sändes det första avsnittet och min profetia slog förstås in.

Två av fruarna fann jag dock ganska älskvärda i all deras dumhet och snedvridna prioriteringar. Men den tredje frun, Anna Anka. Oj oj, vilken äcklig människa och då menar jag i ordets värsta mening. Hennes ondsinta uppenbarelse fick mig genast att tänka på den där filmen med Jack Black och Gwyneth Paltrow, den där hon är jättetjock men han ser henne som smal för att hon är sådan god och fin människa. I den filmen finns en tjej som enligt normen är en riktigt läckerbit men för Jack Black ser hon ut som en gammal häxa, just på grund av hennes elaka och vidriga personlighet. Det var som om Anna Anka stått som modell för den karaktären.

Varenda gång hon visades i bild ville jag ta en kvast och en vitlöksklyfta och liksom mota bort henne som vore hon en liten ond Gremling. Det räcker med att lyssna på henne i två sekunder för att förstå att detta är inte en människa som borde få gå fri. Hennes ondska måste kontrolleras och kvävas. Konsekvenserna som kommer att komma av att hon får härja fritt blir givetvis av gigantiska mått. Det bevisades, om inte annat, idag i och med Aftonbladets artikel där det framgår att hon kastat en isbit i huvudet på min make. Det gjorde hon för att maken la sig i när hon skällde ut ett av deras barn. Det här är förstås det första tecknet på att något hemskt kommer att hända. Det är inte frågan om, utan när. Innan detta monster till människa kommer att mörda sin make och eventuellt någon ur tjänstestaben. För det framgick i programmet med all önskvärd tydlighet att hon inte är helt tillfreds med att tvingas följa med på alla makens resor, och inte är hon nöjd tjänstefolket heller, för den delen. Anna Anka är en tragedi som väntar på att slå till.

Att denna dåliga ursäkt till människa får sitta i TV och sprida sin dynga och ondska är ett stort nederlag för alla inblandade. Minsann, hade jag haft Facebook hade jag startat en grupp som skulle verka för att avlägsna Anna Anka från av människor bebodda områden.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se

Portfolio

Portfolio
Några av mina bilder i ordnad form

Bloggintresserade

Bloggarkiv