Välkommen till min värld

26 september, 2009

Krydda vardagen med lite drama

Jag tycker att det hade varit roligt om Idol-juryns känsla för dramaturgi spreds genom samhället och dess olika instanser. Ta doktorer till exempel, om de anammar detta grepp kommer sjukvården att bli så mycket mer underhållande: "Jaha, provsvaret visar här att du nu är.............frisk från din cancer...............inte, tyvärr. Du är döende.................... i den mening att alla någon gång ska dö. Tjoho, du är frisk! Grattis!"

Eller piloter: "Hej och välkomna till flight cc403. Mitt namn är Nils Svensson och jag är er kapten för dagen.............. inte, jag är faktiskt bara flygvärd men jag har vet hur spakarna fungerar................. ibland i alla fall, men nu är jag så full att jag inte ens vet vad jag heter................... Sven Nilsson heter jag och jag är er pilot, det jag sa innan var bara på skämt.........................inte................................jo, det var faktiskt på skämt."

Eller körskolelärare: "Grattis............................. du är den sämsta bilföraren jag någonsin stött på............................... haha i tvärtomvärlden, du klarade det, körkortet är ditt.......................................... den dagen jorden slutar snurra. Du är faktiskt sämst, på riktigt."

Hade inte det varit roligt? På riktigt.......................................................................................... nej. Inte? Nähä.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se

Portfolio

Portfolio
Några av mina bilder i ordnad form

Bloggintresserade

Bloggarkiv