Välkommen till min värld

05 september, 2009

En lista

Jag gillar listor. Vem gör inte det, egentligen? Listor är på något sätt ett allmänmänskligt nöje och ingen vid sina rätta sinnen kan motstå att läsa en lista, oavsett vad det än är som listas. Så här kommer en lista över några saker som jag tycker förtjänar att listas.

  1. Lågenergilampor på offentliga toaletter - eller egentligen alla sorters toaletter, såväl privata som offentliga - är inte det ungefär lika funktionellt och önskvärt som en blindtarm? Jag menar, det blir ju inte ljust förrän man är färdig med det man gick in på toaletten för att göra.
  2. Att man i Göteborg har P-automater som accepterar i stort sett alla sorters betalkort, kreditkort, tankkort och medlemskort som finns i hela världen. Men, och det är ett men i storleksordningen XXXL, det går inte att betala med ett Visa-kort. Hur tänkte man där?
  3. Att Niklas Wikegård helt oreflekterat säger att de svenska hockeyspelarna ska in och brunka framför det Tjeckiska målet. I själva verket tror jag ingen, någonsin, vill att en hockeyspelare sätter igång och brunkar under en direktsänd hockeymatch.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se

Portfolio

Portfolio
Några av mina bilder i ordnad form

Bloggintresserade

Bloggarkiv